100 Humans - Bir Netflix Güzellemesi

Merhabalar, görüşmeyeli nasılsınız?

Malumunuz bu karantina günlerinde benim dizi izleyip kitap okumaktan ve ancak sınıfı geçmeye yetecek kadar ders çalışmaktan başka yapacak bir işim yok. Bu durumda fırsattan istifade, beş yazı yazıp terk ettiğim, blogumu yeniden ziyaret etmeye karar verdim.

Bugün, yayımlanalı henüz çok olmamış bir Netflix belgeselinden bahsetmek istiyorum. 100 Humans.


Amerika'nın dört bir yanından getirilmiş, çeşitli yaş gruplarına, cinsiyet, ırk ve inançlara sahip yüz gönüllü yetişkini, yaşamla ilgili çok merak edilen sorulara cevap bulabilmek için denek olarak kullanıyorlar. Bu şekilde açıklayınca kulağa ciddi bir belgesel gibi gelse de ne sorular ne de deneyler çok derin ele alınmıyor. Örneğin benim en sevdiğim bölümlerden biri "İnsan için en verimli çağ hangisi?" (Hatta yanılmıyorsam ilk bölümdü :)) bu soruyu neredeyse yarışmaya benzer deneylerle cevaplandırdılar ve izlemesi gerçekten çok keyifliydi.

Eğlence ve -belki de bilimsellikten çok- genel kültür ön planda. Yine de şimdiye dek izlediğim en faydalı Netflix içeriği desem ,kendi adıma, abartmış olmam sanıyorum. İnsanların ne kadar farklı bakış açıları olabildiğini görmek ilginç bir deneyim oldu. Zaman zaman, ben deneklerin içinde olsam bu şekilde yapmazdım veya kesinlikle böyle yapardım dediğim anlar olsa da büyük ihtimalle sadece kendimi kandırdım. Çünkü anın ve ortamın etkisiyle insan çok da bilinçli hareket etmiyor, öğrendiğim en önemli şey bu oldu.
Ve seriyle ilgili verilebilecek tek eksi puan, söylemek gerekirse, ara sıra fark ettiğiniz klasik Amerikan "reality show" hissiydi, sanırım bu da onların alamet-i farikası deyip üzerinde durmadığımdan çok rahatsız edici bulduğumu söyleyemem.

Bir oturuşta bitirebileceğiniz sekiz bölümlük bu belgesel diziye bir şans verin derim. Algılayışınızı sihirli bir şekilde değiştirmese de ufak tefek ama çok değerli birkaç sorunuza yanıt verebileceği kesin. :)

Sağlıcakla, kendinize iyi bakın.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

MERHABALAR Efendim!

Ergo Proxy Analizi - Anlamayanlar ve Yeniden İzlemek İsteyenler İçin..

How To Get Away With Murder Explained