Freaks And Geeks - Dizi Yorumum #2


Yazıya hemen bir link koyarak başlamak istiyorum. Halihazırda diziyi izlemiş olanlara selam olsun. :') https://www.youtube.com/watch?v=5RAQXg0IdfI :')

İlk olarak yapım 80'li yıllarda bir lisede geçiyor -99-2000 yıllarında yayınlanmış olması sizi yanıltmasın- Konu genel itibariyle artık okulun birincisi, örnek kız olmaktan sıkılmış; babaannesinin ölümüyle hayatın her an bitebileceğinin farkına varmış ve Freaks grubuyla takılıp çılgınlarcasına eğlenmeyi amaçlayan, ailesi ve öğretmenlerini çıldırtan Lindsay adlı -asla kanımın ısınmadığı, kendi kızım olsa belki eldivenle seveceğim- karakterin etrafında gelişse de aslında temelde sekiz karakter var ve Amerikan lise kültürünün sınıflandırmasından paylarını alarak Freaks -Ucubeler- Geeks -İnekler- olarak etiketlenmişler. 
İki grup da çok mensup olunmak istenmemesine rağmen Ucubeler ürkütücü görüntüleri ve davranışlarıyla hiç değilse korkuyla karışık bir saygıya sahipler ancak İneklerin durumu gerçekten içler acısı. Sürekli bundan kurtulmaya çalışmak da bataklık misali daha çok saplanmalarına sebep oluyor. 
(Şöyle bir düşünüyorum da ben de liseyi Amerika'da okusam Geek tayfanın gediklisi olurdum sanıyorum.)

Dönelim konumuza... Dizi toplamda 18 bölümden oluşuyor. Evet şaşırtıcı. Ben de bunu dizinin yarısına gelip de kaç sezonmuş bir bakayım dedikten sonra öğrendim. Sadece bir sezon sürmüş. Kimse bitiş nedenini tam olarak bilmese de IMDB puanı gerçekten yüksek, yani eğer o zamanda bir izlenme sıkıntıları olduysa kıymetini bilmemişler diyebiliriz sanırım. Her ne kadar ben diziye öyle aşırı yükselmediysem de berbat diziler yıllarca sürerken bu yapıma şans verilmemiş olmasının büyük bir haksızlık olduğunu düşünüyorum.

Gelelim oyuncu ve karakterlere. Resimde pek çok tanıdık sima görmüşsünüzdür zannederim. James Franco ve Jason Segel zaten oldukça popüler isimler, diğerlerinin de belki gördüğünüz ama hatırlamadığınız karakterleri oynamış olma ihtimalleri oldukça yüksek. Benim favorim Bill Haverchuck karakterini canlandıran Martin Starr oldu. İlk bölümler çok öne çıkmasa da sonradan epey çıtayı yükselttiğini düşünüyorum. Diziyle alakalı çok beğendiğim bir diğer şey ise müzikleri oldu. Eğer her duyduğunuz parçayı araştırırsanız hayli genişlemiş bir müzik listeniz oluyor. Zaten okuduğum bazı röportajlara göre diziyle ilgili en maliyetli şeylerden biri şarkı kullanma izinleriymiş.

Toparlamak gerekirse "yazıyı buraya kadar üşenmeyip okudum ama lise dizisi sevmiyom yeaa" cılardansanız merak etmeyin normalde ben de öyleyim ama bu dizi öyle çok 'ergen' muhabbetlere girip olayı dramatize etmemiş. Daha orta halli pek çok yaş grubuna hitap edebilecek nitelikte. Eğer okuduklarınız hoşunuza gittiyse bir şans verin derim. :)

Sağlıcakla kalın. Bir sonraki yazıda görüşmek dileğiyle!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

MERHABALAR Efendim!

Ergo Proxy Analizi - Anlamayanlar ve Yeniden İzlemek İsteyenler İçin..

How To Get Away With Murder Explained