Eylül - Bana Düşündürdükleri #1




Kime hissedileceği bilinmez, hangi kalbe adanacağı meçhul bir his...
His ki, o insanı tüm yaratılmıştan ayıran, en kudretli ve en aciz kılan...
Tek bir nazardan, rüzgârın savurup getirdiği bir parça rayihadan, bir katre yaştan doğan hükümdar...
Aşk.

Kudretli hükümdar, kalbe yerleşip tahtına kurulduğu vakit insan hâlâ bir derece ümitle kendini kontrol edebileceğini zanneder, engel olabileceğini düşünür olmuşlara ve olacaklara.
"Ben hâlâ emirim!"
Lâkin fena halde yanılır. Yüreği her gün parça parça el değiştirir. Belki ihanet eder, en olmaması gereken kişiye sunar kendini. "Al seninim, senin uğruna fedayım." diye haykırır. İnsan nafile yere uğraşır onu susturmaya. Hükümdarın teskîni gayr-ı kabildir artık. İnsan yorgun, bitap kabullenir bir müddet sonra.
"Benden geriye bir şey kalmayacaksa dâhi onu isterim, yine de isterim."

Necip. Âşıkların en çaresizi.
Suad. Sevilmişlerin en tutkunu.
Birbirleri için yaratılmış yahut aynı yaratılmış da sonradan ayrılmak mecburiyetinde kalmış ruhlar... Tek bir bakışla onlarca cümlelik muhabbetin başka bir açıklaması olamaz fikrimce. Belki de sayfalar boyunca yalnız bir kere oturup birbirlerine adamakıllı kalplerini açmış olmalarına, tek sefere mahsus birbirlerine temaslarına rağmen ikisini okurken, daha doğrusu bir parça yaşamaya çalışırken hayatımda hiçbir zaman hissetmediğim kadar âşkı hissetmem, kabullenmem ve ikisini belki de en âşık ruhlar addetmem bu yüzdendir.

Suad'ın "Birkaç gün hava ne kadar güzel olsa bu kadarcık fani bir güzelliğe bile minnettar olmak lazım gelen bir ay." dediği Eylül'e benzettiği aşkın, hayatlarının bir daha koparılamayacak kadar iç içe geçip bütün olduğu devrinin hikâyesi bahsettiğim. 
Sahi, tıpkı Eylül gibi, hatta sonbahar gibi, ihanetle lekelenmiş, belki zehirlenmiş lakin inatla mahvolmamaya gayret eden, tüm benliğiyle savaşan Suad ve Necip'in hikâyesi. 
"..ölünceye kadar, saniyelerine kadar hayatım senindir.."

Aşkı anlamak, özünü bulmak ve bir ruhun diğerine nasıl karıştığına tanık olmak, Eylül'le birlikte, Eylül sayesinde..

.

Yorumlar

  1. Nedense lisedeyken bir uzaklik hissetmistim bu kitaba karsi, sanirim hala var ki hala okuyamadim. Bu arada hosgeldin sen de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbuldum. :) Belki zorla okutmaya çalıştılarsa öyle olmuş olabilir, benim de lisede okuyun okuyun diye söyledikleri ama inatla okumadığım, sonra çok sevdiğim kitaplar var. :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

MERHABALAR Efendim!

Ergo Proxy Analizi - Anlamayanlar ve Yeniden İzlemek İsteyenler İçin..

How To Get Away With Murder Explained